Rotaract: krachtgericht vrijwilligerswerk

30 mei, 2016

De Amsterdamse jongerenafdeling van de Rotary, genaamd Rotaract, was onlangs te gast in het Martien Schaaperhuis. Deze club, die zich vrijwillig inzet voor goede doelen, wilde zich laten informeren over HVO-Querido.

Eerst genoot men van een Indiase maaltijd. De gasten werden goed verzorgd door de topkoks van de Steigerstek, het restaurant van het Martien Schaaperhuis.
Daarna was het woord aan bewoonster Barbara Velleman. Zij vertelde haar herstelverhaal. Dit maakte grote indruk. Voor onze gasten was de wereld die Barbara schetste grotendeels onbekend terrein. Er waren dan ook veel vragen over dakloosheid, verslaving en herstel, vragen die Barbara graag beantwoordde.

Een helpende hand

Na een presentatie over onze organisatie en een rondleiding door het gebouw werden voorstellen voor mogelijk vrijwilligerswerk door leden van Rotaract besproken. Hierbij was de effectiviteit van dit vrijwilligerswerk ook een onderwerp. Zo vragen wij de Rotarians hun talenten in te zetten en onze cliënten een helpende hand te bieden.
Roteract gaat met HVO-Querido om tafel om te bespreken hoe zij als vrijwilligers cliënten kunnen ondersteunen die aan het werk willen.
Momenteel is Rotaract druk in de weer met de organisatie van een vakantieweekend voor gezinnen van de Roggeveen. Dit belooft een heel gezellig weekend te worden.

Kijk hier voor meer informatie over Rotaract Amsterdam.