Ik denk dat mijn zorg beter kan
Hulpverlenen is mensenwerk en dat kan altijd beter. Heb jij tips of suggesties hoe we onze zorg kunnen verbeteren? Houd dit niet voor jezelf, maar vertel het ons.
Klachtenregeling
De klachtenregeling helpt HVO-Querido om tekortkomingen in de zorg te signaleren en hier passende maatregelen ter verbetering op te nemen.
Download hieronder de klachtenregeling.
Klachtenfunctionaris
Is je onvrede niet opgelost door de medewerker of de leidinggevende, dan kun je contact opnemen met onze klachtenfunctionaris. Je kunt ook rechtstreeks naar de klachtenfunctionaris, zonder dat je al een gesprek met een medewerker of leidinggevende hebt gehad. De klachtenfunctionaris zorgt ervoor dat jouw klacht op de juiste wijze wordt afgehandeld en informeert, adviseert en bemiddelt waar nodig. Zij stellen zich daarbij onpartijdig en onafhankelijk op.
Contact
Colette Vijfhuizen-Oskam
(06) 21 46 35 63
Margrietha Dijkstra
(06) 21 84 32 51
Cliëntenvertrouwenspersoon
Als je het moeilijk vindt om jouw onvrede direct te bespreken met de medewerker, leidinggevende of klachtenfunctionaris, dan kun je daarbij ondersteuning vragen van onze onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon. Zij handelen niet zelf de klacht af, maar kunnen je daarbij helpen en adviseren. Dat doen ze bijvoorbeeld door uw klacht bespreekbaar te maken of helder op papier te zetten.
Ook als je geen klacht hebt, maar behoefte aan een luisterend oor of informatie en advies, kun je een beroep doen op onze cliëntenvertrouwenspersoon. Hun bijstand is gratis. De vertrouwenspersoon heeft een geheimhoudingsplicht en mag dus niet met anderen praten over wat u vertelt. Tenzij u dat goed vindt.
Contact
Lina Elise Berger
l.berger@clientenbelangamsterdam.nl
lina.berger@hvoquerido.nl
0800 555 66 61 (gratis)
Wendy Vruggink
w.vruggink@clientenbelangamsterdam.nl
wendy.vruggink@hvoquerido.nl
06 31 33 17 46
(binnenkort ook telefonisch bereikbaar via een 0800-nummer)