Rondje langs afdelingen

23 maart, 2006

Een der leden van de Centrale Cliëntenraad stelde eens de vraag: ‘Waar praten we over? Wat gebeurt er op die afdeling? Kunnen we daar eens gaan kijken?’ Vervolgens is er een werkgroep gevormd om zoiets te organiseren. Toen gingen de eerste twee groepen op stap. Hier het verslag door Theo Warner.

Wij verzamelden ons op de afdeling DAC Linnaeushof bij een kopje koffie. Daar kwam Stella, een der gastvrouwen daar, ons informeren over wat daar allemaal mogelijk is. O.a. rustig alleen of met anderen een kopje koffie of thee drinken, spelletjes spelen, cursus volgen voor koken of op de computer. Daarna hebben we nog even in de verschillende kamers voor die activiteiten rond gekeken.
Toen zijn we per auto naar DAC de Tour gegaan. Daar werden we verwelkomd met koffie door Karin, een van de weinige betaalde krachten. DAC de Tour is een consumer-run project, dat wil zeggen de cliënten regelen de gang van zaken. Hier kregen we eveneens een uiteenzetting over de mogelijke activiteiten. Daarna ook weer de verschillende kamers bekeken en een paar leden hebben eventjes van de tennistafel gebruik gemaakt.

Theo Warner

Na de daar aangeboden lunch zijn we weer in de auto gestapt en naar Diemen gereden, alwaar we bij BW Diemen aangebeld hebben. Daar werden we door Geertje ontvangen in het kantoor. Na haar uitleg hebben we nog een bezoekje afgelegd bij een nabijgelegen woning van beschermd wonen.
Daarna ging deze rondgang nog naar de Elsrijkdreef. Hier kregen we uitleg van Dylan over deze gebruikersruimte. Toen gingen we terug naar de Linnaeushof, waar ieder weer op eigen gelegenheid naar zijn eigen locatie vertrok.
Namens mijn tochtgenoten: wij zijn wijzer geworden over deze afdelingen. Wij kunnen hen beter helpen door de verkregen informatie.