Op vakantie met Koos Konijn

20 mei, 2019

Wat zeg je tegen je kinderen als je lange tijd niet op vakantie kan omdat je er geen geld voor hebt? En hoe leuk is het om te zeggen dat je dit jaar wel op vakantie gaat!

Een verslag van begeleider Marije Zijlstra – Onlangs mocht Shannie, een bewoonster van ons Ambulant team Gezinnen, samen met haar twee kinderen vier dagen geheel verzorgd op vakantie naar een vakantiehuis van de Koos Konijn Foundation via de Stichting Reis met je Hart.

In 2017 opende de Koos Konijn Foundation haar eerste eigen vakantiehuis op Roompot-vakantiepark Weerterbergen. De locatie in Hunzedal werd in september 2018 geopend. Jaarlijks kunnen meer dan 200 gezinnen genieten van een geheel verzorgd verblijf, inclusief vergoeding van de reiskosten. De huisjes zijn ontworpen door kinderen die meededen aan een speciale ontwerpwedstrijd hiervoor. De huisjes zijn zo ingericht dat er zowel binnen als buiten kan worden gespeeld.

Een feestelijke dag

Vroeg in de ochtend vertrok het gezin met de trein richting Hunzedal. Het was een feestelijke dag, niet alleen begon de vakantie, maar het was toevallig ook mevrouw haar verjaardag!
Bij aankomst lag er een tas klaar met leuke cadeautjes voor de kinderen, inclusief een echte Koos Konijn-knuffel. En ook voor de moeder lag er een cadeautje klaar.

Spelen

In de dagen dat het gezin er verbleef hebben zij ongelofelijk genoten van alle leuke activiteiten, waar zij gratis gebruik van mochten maken door middel van tegoedbonnen en zakgeld dat zij vooraf van de organisatie hadden ontvangen.
Het gezin verbleef in een huisje dat volledig in Koos Konijnstijl was ingericht. De kinderen hadden een speelzolder waar zij van alles konden ondernemen en zelf via de glijbaan naar beneden de tuin in konden glijden.

Op de schommel met Koos Konijn

Glimlach

Bij de minidisco op het Koos Konijnplein werd er volop gedanst. Koos Konijn kwam een ochtend langs om met zoon Q. te spelen. Wat een lol hadden ze! Die glimlach op de je op de foto ziet, zit er nog steeds op! Zowel moeder als haar kinderen zijn erg dankbaar voor alle goede zorgen en service die hen is aangeboden. Ze hebben enorm genoten van deze fantastische, zorgeloze vakantie.
Duizendmaal dank hiervoor!

Meer weten?

Kijk voor meer informatie www.kooskonijnfoundation.nl en www.reismetjehart.nl.