Masira en Tour geopend

Tags: de tour | masira
17 juni, 2010

Afgelopen donderdagmiddag hielden Centrum De Tour en Masira open huis. Hoewel ze al een tijdje in bedrijf zijn, zijn beide voorzieningen nu officieel geopend. Belangstellenden en omwonenden kwamen deze dag langs om kennis te maken met het nieuwe pand, zijn bezoekers en bewoners.

Bezoekers konden zich door een medewerker laten rondleiden door het prachtige pand en een blik werpen in de hobbyruimtes en de appartementen van de bewoners van Masira, dat 29 bewoners huisvest. De officiële opening vond plaats in de binnentuin. Bewoners plantten een Japanse esdoorn in een prachtige mozaïekbloempot, gemaakt door bezoekers van De Tour. Dit stond symbool voor het thema van de middag: planten, groeien en oogsten. Volgens teammanager Maria Dias spelen veiligheid, saamhorigheid en je thuis voelen in het nieuwe pand daarbij een belangrijke rol.

Geopend: Masira en Centrum de Tour

Vergroeid

Directeur Paul Asberg gaf in zijn speech aan dat het vooraf lastig was om De Drie Hoven en De Tour uit elkaar te halen. De bewoners van De Drie Hoven wilden graag bij De Tour blijven, die waren al aan het vergroeien. De verhuizing is ook nog uitgesteld onder andere vanwege lekkages en ander problemen. Maar ondanks dat ongemak heeft Sonja Mijnes zich er samen met de vrijwilligers en de kerngroepleden van De Tour doorheen geslagen. Bestuurder Clemens Blaas bedankte iedereen die aan deze verhuizing heeft bijgedragen.

Een boompje als symbool van groei en ontwikkeling

Dansen

Een ontvangstcomité van De Hartelijke Dames zette vanmiddag regelmatig een lied in. Troubadour Robbert zong er ook lustig op los. Er mocht worden gedanst.