Lentenieuws uit de Jordaan

06 mei, 2019

Een groepje bewoners van de Passeerdersstraat is samen met de begeleiding op stap geweest naar Artis. Lekker dichtbij en met de tram, daarna een stukje lopen. Terwijl het voorjaarszonnetje lekker scheen, was iedereen in een opperbeste stemming.
Een verslag van Kiki Altmann – We liepen eerst naar de mooie vernieuwde hokken van de apen en de vogels. Een van onze bewoners zag het wel zitten om de hele dag daar als vrijwilliger te werken. Hij sprak uitvoerig met een bevlogen vrijwilliger. De bewoners keken hun ogen uit.
Nadat we de reptielen hadden bestudeerd was er een kleine pauze, met uitzicht op de leeuwen. We hadden zelf krentenbollen en belegde broodjes meegenomen, samen met flesjes water en wat fruit. Elke bewoner had hiervoor een eigen rugzak. De tocht ging verder via de gieren, olifanten en zebra’s. Langs de gorilla’s naar het vissenhuis, de zeeleeuwen niet vergetend, die kunstjes maakten en draaiden in het water.

Een bewoner van de Passeerdersstraat in Artis

Net vakantie

Na een middagje slenteren werden de bewoners toch wel een beetje moe en snakten naar een kopje koffie. We besloten het park te verlaten en bij de Plantage aan de waterkant vonden wij een aantal tafeltjes vrij. Hier konden we even rustig zitten, zonnetje in ons gezicht en uitzicht op de prachtige roze flamingo’s.
‘Heerlijk,’ zei een van de bewoonsters, en ze sloot even haar ogen. ‘Het is net alsof ik op vakantie ben.’ De andere bewoners rookten een sigaretje, en tuurden over het water naar de vogels en hun reflecties.
Het was een geslaagd dagje en voor herhaling vatbaar!