Koningin Beatrix bezoekt HVO-Querido

16 september, 2004

Op 15 september 2004 hebben we de traditionele jaarlijkse barbecue gevierd. Uiteraard stond het evenement deze keer in het teken van HVO-Querido, 100 jaar kleurrijk leven. Daarnaast was het dit keer een speciale gebeurtenis vanwege de aanwezigheid van Hare Majesteit de Koningin.
Koningin Beatrix is beschermvrouwe van HVO-Querido. Dit patronaat staat in een lange traditie. Eerder vervulden koningin Wilhelmina vanaf 1913 en Koningin Juliana vanaf 1949 de rol van beschermvrouwe. De Koningin is bovendien geen onbekende voor De Veste, in 1983 heeft zij het pand aan de Poeldijkstraat officieel geopend.

Koningin Beatrix op bezoek bij HVO-Querido

Kleurrijk Leven

Koningin Beatrix werd onder meer toegezongen door rapper Rutsell Statia, een bewoner van de Wassenaar Obdamstraat. Zij werd toegedicht door Esz en ontving uit handen van Alice Dijks, een bewoner van Straetenburgh, het eerste exemplaar van ons jubileumboek Kleurrijk Leven.

Spits 16 september 2004

Kiosk

Cliënt Johnny Hosz liet Koningin Beatrix vervolgens zien hoe eenvoudig je een Mobiele Kiosk opzet. Nu deze Mobiele Kiosken officieel zijn onthuld, zullen ze vanaf vandaag tot 6 oktober op straat ‘in actie’ zijn te zien. Vanuit deze kiosken zullen cliënten van HVO-Querido, bijgestaan door vrijwilligers, het jubileumboek Kleurrijk Leven verkopen. Een aanwinst voor het Amsterdamse straatbeeld.

Handen schudden

Na het officiële gedeelte maakte Koningin Beatrix een kleine tour over het terrein van De Veste. Zij sprak met Peter de Kuiper en zijn botenbouwers en ontmoette leden van de Cliëntenraad. Uiteraard sprak Hare Majesteit met  Shanti Changa, de teamleider van de keuken – het was tenslotte een eetfestijn. De koningin schudde verder de handen van talloze cliënten en medewerkers.

Geslaagd

Het was al met al een geslaagde, uitstekend georganiseerde BBQ. Want naast het bezoek van Koningin Beatrix was en voor de gasten uiteraard eten en drinken in overvloed, was er muziek en zag de exotische aankleding er goed uit. Het was bovenal een middag die ondanks alle drukte perfect de sfeer en het karakter ademde van een barbecue voor onze cliënten.

De Telegraaf 16 september 2004

Het Parool 16 september 2004