Koffietijd op bezoek bij Velserpoort

18 november, 2019

Het verhaal van Syrische Nahed (47) en haar zoon Khaled (15) is een verhaal van veerkracht, talent en doorzettingsvermogen. Nahed en Khaled vertellen in de uitzending van het tv-programma Koffietijd van RTL4 over vroeger in Syrië en over hun leven nu, in Nederland bij gezinsopvang Velserpoort.

In Syrië gaf Nahed les als docent Engels aan de universiteit en was zij directeur van een school. Via gezinshereniging kwam zij naar Nederland en na haar echtscheiding is ze met haar zoon in Velserpoort beland. Nahed is leergierig en actief. Vastberaden om een nieuw bestaan op te bouwen in Nederland. Ze studeert om ook hier weer het onderwijs in te gaan, is vrijwilliger bij de speelgoedbank en actief in de natuurspeeltuin van Velserpoort.

Blij

Zoon Khaled is een leergierige en slimme tiener die hard studeert om verder te komen. Hij vertelt trots over de voorleeswedstrijd waarvoor hij was geselecteerd namens zijn school in Haarlem.
In de tuin van de opvang vertelt Nahed nadrukkelijk hoe blij ze is met Velserpoort als gezinsopvang. Met een urgentieverklaring wacht zij hoopvol op een verlossend bericht van begeleider Hessel over een eigen woning.

Kijk de uitzending terug

RTL4 Koffietijd 18 november 2019 – Wonen in een maatschappelijke opvang.