HVO-Querido en Elandsstraat fuseren

14 november, 2023

HVO-Querido en Stichting Opvangcentra de Elandsstraat hebben besloten te fuseren per 1 januari 2024.

De Elandsstraat is beschermd verblijf* voor de kwetsbare Amsterdamse dak- en thuisloze jongvolwassenen in de leeftijd van 18 tot 23 jaar. Het gaat om 21 plekken voor deze doelgroep. Bij de Elandsstraat werken 14 mensen.

Elandsstraat is waardevolle toevoeging

Voor HVO-Querido is de Elandsstraat een mooie en waardevolle toevoeging aan onze zorg voor jongvolwassenen. De Elandstraat is de voordeur van de zorgketen. Jongvolwassenen komen hier direct van straat of uit een lastige (gezins)situatie. De werkwijze van de Elandsstraat ondersteunt jongeren bij het aanbrengen van ritme en structuur in hun leven. Hiermee leggen ze een belangrijke basis die nodig is om bijvoorbeeld door te stromen naar begeleid wonen. Door te fuseren kunnen we als één organisatie makkelijker bouwen aan een doorlopende zorglijn voor jongvolwassenen vanaf de straat tot aan een woning.

Werkwijze Elandsstraat binnen Krachtmethodiek

De Elandsstraat heeft een eigen werkwijze met jongvolwassenen ontwikkeld. HVO-Querido wil het gedachtengoed en de werkwijze van de Elandsstraat borgen. Dat doen we binnen Krachtmethodiek als aanvullende methode.

*Dat is het wonen in een woonvoorziening of een groepswoning met 24 uur per dag begeleiding of toezicht.