Hotel Oekraïne revisited

07 juni, 2022

Een paar weken geleden ging journalist Frenk Klein Arfman op bezoek bij het Corendon Hotel in Badhoevedorp. Hier vangt HVO-Querido op verzoek van de gemeente Haarlemmermeer ruim 400 vluchtelingen op uit Oekraïne. Zijn reportage Hotel Oekraïne verscheen in het Haarlems Dagblad van 19 mei. Afgelopen zaterdag ging hij opnieuw naar het hotel voor een update.

Er is het een en ander veranderd in het hotel. De meeste kinderen gaan nu naar school. Leren en andere kinderen ontmoeten doet hen goed. Hierdoor hebben ouders de handen deels vrij om aan het werk te gaan. Dat geeft wat lucht en leidt af van de dagelijkse zorgen, want het leven gaat door. Twee weken geleden werd er in het hotel een baby geboren: Maria. Moeder en dochter maken het goed.

Kijk hier om dit artikel te lezen.

In totaal vangt HVO-Querido momenteel een kleine 1700 vluchtelingen uit Oekraïne op. Dat gebeurt op verschillende locaties in Haarlemmermeer, Ouder-Amstel en Amsterdam.