Familiemiddag bij De Aak

08 juli, 2013

Onlangs heeft De Aak voor het eerst een familiemiddag georganiseerd. Alle cliënten konden mensen uitnodigen die voor hen belangrijk zijn. Dus naast familieleden, waren vrienden, kennissen, buddy’s of bijvoorbeeld oude buren ook welkom. De dag was een succes. Aan het einde wisten we: dit doen we volgend jaar weer!

Het bezoek kwam verspreid over de middag. De teller stond uiteindelijk op 22 familieleden en vrienden. Een mooi aantal voor een eerste keer. Cliënten vingen hun bezoek zelf op en lieten hun kamer en de rest van De Aak zien. De eetzaal op de begane grond was het middelpunt van de middag. Veel collega’s hadden zich namelijk van hun meest culinaire kant laten zien. Zo waren er heerlijke taarten, cakes, loempia’s en andere hartige hapjes gemaakt.
Naast cliënten die bezoek hadden, lokte al dat lekker natuurlijk ook bewoners zonder bezoek.
Voor sommige cliënten was het pijnlijk dat hun bezoek niet was gekomen. Voor anderen die nu geen familie of vrienden wilden uitnodigen, was deze leuke middag misschien een reden om volgend jaar ook mee te willen doen met de familiedag.

Familiedag bij De Aak