Familiedag Anton de Komplein

30 november, 2013

Op 30 november 2013 organiseerden de aandachtsfunctionarissen familiebeleid (Rasida Cummingsborg, Ydellienne Sulana en Charmine Ruiter) van het Anton de Komplein hun eerste familiedag.
De dag begon spannend omdat er een uur na aanvang nog geen/ nauwelijks gasten aanwezig waren. Rond een uur of vijf kwamen de mensen binnen druppelen en rond half zes hadden we 23 familieleden in huis.

Bijzondere gasten

Voor deze dag waren bijzondere gasten uitgenodigd. Zij kwamen vertellen wat hun functie was en wat ze vanuit die functie voor onze bewoners konden betekenen. Rasida opende de dag, Jeltje gaf algemene informatie over de locatie en de begeleiding. Eline van IJsseldijk vertelde bevlogen over onze actieve cliëntencommissie en tot slot kwam de familievertrouwenspersoon aan het woord over haar werkzaamheden. Er was gelegenheid om vragen te stellen en daar werd flink gebruik van gemaakt. Zowel bewoners als familieleden hadden een hoop interessante vragen.

De wereld van hun naasten

Deze familiedag had zich tot een warme, liefdevolle en vruchtbare dag ontwikkeld. Het was een goed moment om familiebanden weer aan te halen en familieleden kennis te laten maken met de wereld van hun naasten. Deze openbaring nam zijn betoon in de speech van een van onze bewoners, Jaliens, hij deed het geweldig.
Wij kunnen spreken van een succesvolle dag.