17 september, 2019

Afgelopen week hebben wij in de Passeerdersstraat weer kunnen genieten van onze jaarlijkse buurtbarbecue. Ieder jaar is dat toch weer een klein feestje met buren, buurtkinderen, collega’s, bewoners en hun familieleden in de binnentuin van de BW Passeerdersstraat. Een gezellige bijeenkomst in een warme, huiselijke sfeer in onze Jordaan.

Een artikel van activiteitenbegeleider Simone Zonneveld – Het blijft bijzonder om te zien hoe er, door de samenwerking met de buurt en het samen wonen met elkaar, een steeds grotere saamhorigheid en betrokkenheid is ontstaan tussen buren en onze locatie. De barbecue is dan ook druk bezocht, het was zelfs drukker dan voorgaande jaren.
Ook enkele nieuwe buren hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om kennis te maken met de buurt en hun buurtbewoners.

Samen

Met zijn allen hebben wij er weer een succesvol feestje van gemaakt. Collega’s en bewoners hebben geholpen met de opbouw van de entourage voor de barbecue. Een bewoner heeft een optreden verzorgd en een mooi rapnummer gezongen. Een andere bewoner heeft een quiz gemaakt voor de gasten met vragen over de Jordaan. Er is een fotowedstrijd georganiseerd met het thema “zomer” waarvoor buren mooie prijzen beschikbaar hebben gesteld.

Betrokken

De Albert Heijn op de Elandsgracht, waar onze bewoners geregeld hun boodschappen doen, heeft zich betrokken getoond door een flink gevulde boodschappentas te schenken als prijs voor de winnaar van de quiz. Dit alles bij elkaar heeft er voor gezorgd dat het onze jaarlijkse barbecue weer een mooi samenzijn met de buurt is geworden. Met allen kunnen we terugkijken op een mooie en geslaagde nazomerdag.