Voetballen in Diemen

21 april, 2014

Trots zijn wij bij BW Diemen op ons voetbalteam, dat sinds de oprichting een paar jaar geleden nog steeds actief is en waarbij steeds meer deelnemers zich aansluiten. Het enthousiasme en de enorme inzet van de deelnemende bewoners en begeleiding verdient alle lof. Een verslag van medewerker Hassan en bewoner Willem, leden van de voetbalclub van BW Diemen.

‘Op dinsdag hebben de sporters van BW Diemen een afspraak om te voetballen. Samen met een collega en een groep van acht bewoners zijn we in sportzaal Diemen Zuid wekelijks aan het voetballen. Iedereen is enorm gemotiveerd en doet graag mee. De laatste tijd stroomt het vol met nieuwe gezichten die zich steeds komen aanmelden voor een potje voetbal. In het teken van “meer bewegen” laten wij iedereen zich profileren in de zaal. Het levert heel vaak een mooi spektakel op.

Voetbal bij BW Diemen

Contact

Daarnaast is het een gelegenheid om onze bewoners met elkaar in contact te laten komen en iets van elkaar te leren kennen. Laatst was er een toernooi georganiseerd en was iedereen dol enthousiast en ging er volop tegenaan. Dat heeft er toe geleid dat we de derde prijs hebben gewonnen. Het team bestond uit zes cliënten en twee begeleiders. Naast voetballen was er gelegenheid om te genieten van een broodje en een drankje.’