Bas is weer thuis

24 januari, 2020

‘Als Bas begint te vertellen over zijn verleden hang je door zijn levendige en gedetailleerde anekdotes gelijk aan zijn lippen. Gebeurtenissen uit een ver verleden komen tot leven alsof het gisteren was. Een verhaal met een nare wending die uiteindelijk toch heeft geresulteerd in het prachtig heden en een goed vooruitzicht op de toekomst.’

De gast van vandaag bij Radio De Verbinding is naar eigen zeggen een open boek. En dat is nog een understatement aldus radiomaker Hishaam Eldewieh. Bas is een van de veertig gelukkige bewoners van Overhoeks. Daar, aan de IJ-oever in hartje Amsterdam, woont hij sinds een maand, samen met zijn schorpioen. Zijn nieuwe woning heeft hij eigenhandig ingericht en opgeknapt. Bas is weer thuis. Hij laat Amsterdam via de ether horen waarom het zo belangrijk is dat mensen altijd een kans moeten hebben op een zelfstandige woning.

Luisteren

Hishaam Eldewieh en Calos Tilburg, radiomakers en hulpverleners, gaan met verschillende gasten op zoek naar de muzikale identiteit van de stad.
Kijk hier om deze aflevering terug te luisteren.