Praktische hulp voor gezinnen

20 maart, 2015

StreetSmart Amsterdam zamelt onder meer geld in voor de hulp aan dakloze gezinnen in de stad.

Dat gebeurt ook heel praktisch door het verstrekken van groente- en fruitpakketten aan mensen die in het noodhotel van de GGD verblijven. Zij kunnen niet naar de voedselbank. Daarom geeft Streetsmart deze mensen en hun kinderen elke week verse en gezonde producten inclusief recepten.

Samengesteld dor vrijwilligers

Deze groente- en fruitpakketten worden op vrijdag onder de bezielende leiding van Sjoerd Binnerts samengesteld door vrijwilligers van De Tour, een centrum voor ontmoeting en participatie van HVO-Querido.
Men zorgt hierbij voor een gevarieerde mix, die behalve uiteenlopende soorten groenten en fruit ook altijd basisproducten als aardappelen en rijst bevat. Naast al deze gezonde dingen kan Sjoerd Binnerts het niet laten om in elk van de ongeveer twintig pakketten meestal ook een klein pakje koekjes of snoepjes voor de kinderen te stoppen.
Weer andere vrijwilligers van HVO-Querido brengen de groente- en fruitpakketten vervolgens naar het noodhotel.

Pakketten uitdelen bij het noodhotel

Meer weten?

Zie de website van StreetSmart.