Duivelstoer

05 november, 2019

Op zaterdag 2 november was het Ricciotti Ensemble te gast bij het ACM (Amsterdams Coördinatiepunt Mensenhandel) voor een besloten optreden.

Het optreden maakte deel uit van Ricciotti’s Duivelstoer. Volgens de muzikanten zelf is dit een compilatie van duivels goede muziek. Daarmee bedoelen ze geen sinistere optredens, maar optimisme en vrolijkheid om alle kwade geesten te verdrijven. Van Vivaldi tot Elvis Presley en Astor Piazzolla.

Goede energie

‘De leden van het orkest hebben herhaaldelijk laten weten dat ze het prima naar hun zin hadden bij ons. Ze vonden het heel bijzonder om bij ons te mogen spelen. De energie was goed en ze zijn warm ontvangen,’ vertelt persoonlijk begeleider Esmee Buitenhuis van het ACM, die het ensemble binnenhaalde.
Volgens de organisator van de tour van het Ricciotti Ensemble komen ze graag nog eens bij ons terug, dus is een positief teken.

Dirigeren

‘Een cliënt van ons mocht even dirigent zijn, dat was een prachtig moment,’ aldus Esmee. ‘Verschillende cliënten hebben staan dansen aan het einde van het concert en een aantal heeft nog even wat instrumenten kunnen uitproberen.’
‘De reacties van cliënten en medewerkers waren bijzonder enthousiast,’ aldus teammanager Petra Bakker.