Inschrijven gemeente

Waarmee kan ik je helpen?

Inschrijven gemeente

Als je een vast adres hebt, kun je je inschrijven bij de gemeente waar je woont. Je kunt dit doen door eerst een afspraak te maken. Dit kan bij de balie van de gemeente, of online. Je neemt een geldig identiteitsbewijs mee, zoals een paspoort of identiteitskaart, en een bewijs van je adres. Dit bewijs kan bijvoorbeeld een huurcontract of een schriftelijke bevestiging van je verblijfplaats zijn. Door je in te schrijven, word je officieel geregistreerd op dat adres en ontvang je een Burgerservicenummer (BSN). Dit nummer heb je nodig voor bijvoorbeeld zorg, werk en uitkeringen. Als je stopt met huren, moet je je weer uitschrijven bij de gemeente.

Via onderstaande links kun je jezelf inschrijven bij de gemeente. Ook kun je voor meer informatie een kijkje nemen op de algemene site van de gemeente Amsterdam.

Inschrijven bij de gemeente

Schrijf je op jouw nieuwe adres in bij de gemeente. Ga voor meer informatie naar:

Gemeente Amsterdam

Gemeente Diemen

Gemeente Ouder-Amstel, Ouderkerk aan de Amstel en Duivendrecht

Gemeente Amstelveen

Gemeente Uithoorn

Gemeente Aalsmeer en Kudelstaart