Familiedag Anton de Komplein

09 december, 2016

Op de afdeling het Anton de Komplein van HVO-Querido is er onlangs een familiedag georganiseerd voor bewoners en familieleden en/of vrienden van de bewoners. Het thema van de familiedag was multicultureel, met een Surinaamse, Antilliaanse en Nederlandse vibe.

Een artikel van persoonlijk begeleider Janneke Koster. Ter voorbereiding op de familiedag was het Anton de Komplein versierd met vlaggetjes en ballonnen in allerlei vrolijke kleuren. Er zijn vele hapjes gemaakt en er is druk gesjouwd met tafels en stoelen. Zaterdag 19 november was het dan eindelijk zover. Rond twaalf uur werden de laatste versieringen opgehangen, het eten klaargezet en ook DJ Vins ging zijn spullen klaarzetten.

Gezellig

Om 16:30 uur was iedereen er klaar voor om familie en vrienden van de bewoners te ontvangen. De eerste familieleden kwamen binnen en er werden hapjes en drankjes uitgedeeld. Langzamerhand werd het steeds wat drukker. Om 17:00 uur openen Amber en Janneke officieel de familiedag en werd ook het buffet geopend.
Carmen en Ali stonden in de keuken om iedereen te voorzien van eten. Het eten was onder meer door Carmen gemaakt en het was heerlijk! Ondertussen was Romy druk in de weer met het serveren van de drankjes. Alle medewerkers maakten een praatje met de familieleden en ook de bewoners waren erg gezellig aanwezig!

Familiedag Anton de Komplein

Dansvloer

Nadat het eten allemaal op was, werd de dansvloer steeds drukker. Bewoners, familieleden en collega’s stonden allemaal gezellig te dansen. Om 20:00 uur zijn er twee prijzen uitgereikt. De prijs voor de beste danser ging naar de heer Maria en de best geklede persoon van de avond was de heer Domingos. Gefeliciteerd heren!
Na nog een paar laatste liedjes van DJ Vins en swingende moves van alle goede dansers was het feest dan toch echt afgelopen…

Dank

Wij willen iedereen bedanken die heeft meegeholpen aan het organiseren van de familiedag, het eten heeft gemaakt, de ruimte heeft versierd en heeft geholpen met het opruimen. Onze bewoners bedanken wij voor de ontzettend leuke en gezellige sfeer, want zonder jullie was dit niet gelukt! Ook de familieleden en vrienden van de bewoners bedanken wij hartelijk voor het bezoeken van deze familiedag. Wij vonden het erg leuk om jullie wat beter te leren kennen. Een speciaal bedankje is er voor Sannah en Carmen voor het organiseren van de familiedag. Goed gedaan, op naar volgend jaar!

Kijk hier voor foto’s.